Header_strategie2_1110x300.jpg

Strategie 2022

In 2021 hebben we vier bouwstenen benoemd voor onze strategie: Modern werkgeverschap, Bewezen kwaliteit, Slimme digitalisering en Sterk portfolio. Deze bouwstenen zijn verder uitgewerkt met concrete doelstellingen voor 2022. De bouwstenen hangen nauw met elkaar samen en vormen met elkaar het fundament onder Star-shl.

Onze medewerkers zien wij als de belangrijkste kracht van Star-shl. Zij zijn als het ware het cement tussen de bouwstenen. Samen 'maken' wij Star-shl.

Langetermijnstrategie

We formuleren een langetermijnstrategie voor de periode 2022–2025, waarbij we werken aan een toekomstbestendige, hoogwaardige infrastructuur in de medische en laboratoriumdiagnostiek in Nederland. In 2022 richten we ons op twee programmapijlers: ‘Strategische Samenwerking’ en ‘Huis op Orde’.

Strategische samenwerking: Om te zorgen voor een goed geregelde medische en laboratoriumdiagnostiek in Nederland, zijn twee dingen nodig. Allereerst moeten we toe naar integrale diagnostiek, waarbij we werken voor en met de huisarts, de verloskundige, de ziekenhuizen en andere zorginstellingen. Daarnaast moeten we genoeg capaciteit, volume en slagkracht hebben om deze vraag aan te kunnen. Strategische samenwerking is daarvoor de beste oplossing.

Huis op orde: In 2022 is het programma ‘Huis op Orde’ gestart. Het doel hiervan is om zowel financieel beter te presteren als onze wendbaarheid te vergroten. Het aantal fte’s daalt door natuurlijk verloop. We voorzien een aanzienlijke stijging van onze loonkosten, materiële kosten en energiekosten.

We verwachten dat het nieuwe integrale zorgakkoord (IZA) dat in september 2022 is afgesloten, de komende jaren enige verlichting zal brengen. Dit akkoord geeft aan dat zorgverzekeraars de overheidsbijdrage in de arbeidskostenontwikkeling (OVA) volledig doorberekenen in de prijzen en contracten.