Header_verzuim2_1110x300.jpg

Vitaliteit medewerkers

Het verzuimpercentage ligt in 2022 gemiddeld op 7,5. Dit is twee procent hoger dan de eerder vastgestelde norm, echter wel in lijn met landelijke patronen. Star-shl heeft het verzuim inmiddels beter in kaart gebracht en brengt de verzuimbegeleiding structureel onder de aandacht van de leidinggevenden.

Verder stellen we voor alle leidinggevenden die in 2020 de basistraining ‘Visie op Verzuim’ van Falke & Verbaan hebben gevolgd, in 2022 de Workshop Train-de-trainer ‘Visie op verzuim naar medewerkers’ beschikbaar. Daarnaast kopen we de e-learningmodule van Falke & Verbaan aan. Alle medewerkers van Star-shl kunnen die in 2023 volgen. Ook contracteren we in 2022 een nieuwe bedrijfsarts en plannen we regelmatig evaluaties tussen HR en externe adviseurs. Om verzuim tegen te gaan implementeren we het generatiebeleid; jongeren stellen we in staat meer uren te werken, waardoor ouderen minder uren hoeven te werken.